Nasza strona korzysta z plików cookie - dowiedz się więcej.
A+ A-

Wszyscy na pokład!... XI edycja projektu z programu "Na dobry początek" w Szkole Podstawowej w Sośnicy

Dodano: 4 miesiące temu (22.07.2019, o godzinie 11:39)

Wszyscy na pokład!...

…wspólna podróż dzieci i dorosłych do magicznej krainy nauk ścisłych – pod takim tytułem w Oddziale Przedszkolnym przy Szkole Podstawowej w Sośnicy, realizowany był projekt z programu „Na dobry początek” Fundacji Banku Gospodarki Krajowej.

    To już XI edycja programu „Na dobry początek” BGK, w którym między innymi placówki oświatowe mogą składać wnioski na uzyskanie funduszy na realizację projektów. Projekty takie mają między innymi stymulować rozwój dzieci w wieku od 3 do 9 lat, zamieszkujących tereny wiejskie i miejscowości do 20 tyś. mieszkańców. Nauczycielki ze Szkoły Podstawowej w Sośnicy, przy pomocy Dyrektora oraz Stowarzyszenia „Inicjatywy Podkarpacia” wnioskowały o przyznanie środków na rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań naukami ścisłymi dzieci w wieku 5 i 6 lat, przy aktywnym udziale ich rodzin. Pomysł na projekt okazał się trafny, ponieważ zostały przyznane pieniądze na realizację projektu.
    Począwszy od stycznia aż do końca czerwca bieżącego roku, projekt był realizowany w oddziale przedszkolnym. Dzieci brały udział w warsztatach ogólnorozwojowych z nauki programowania i kodowania, które prowadziła wychowawczyni oddziału przedszkolnego p. Magdalena Czechowicz, zajęcia takie odbywały się również w języku angielskim – prowadziła je nauczycielka angielskiego p. Magdalena Wojciechowska-Pondel, a także uczestniczyły w warsztatach specjalistycznych z logopedii, prowadzonych przez p. Annę Rejman. Zajęcia odbywały się średnio po dwie trzy godziny w miesiącu. Razem z dziećmi czynny udział brali również ich rodzice. Dzięki ich aktywnemu udziałowi w projekcie oraz dzięki wykorzystywanym materiałom dydaktycznym, niedostępnym w podstawie programowej, projekt miał charakter innowacyjny. W czasie zajęć wykorzystywane były zakupione zestawy edukacyjne „Programowanie w ruchu: Krok po kroku procesy i czynności” oraz zestaw „Umiem programować”. Ponadto dzieciom na zajęciach towarzyszyły  dwa roboty edukacyjne Photony, nazwane przez dzieci „Zuzenką” i „Kriperem” oraz krab, który pokonywał skomplikowane labirynty by zdobyć nagrodę w postaci muszli.
   Projekt miał na celu rozbudzenie i kształtowanie zainteresowania naukami ścisłymi, wzmocnienie więzi społecznych i poprawę relacji w rodzinach uczestniczących w projekcie. Warsztaty natomiast miały na celu rozwinięcie i zdobycie szeregu umiejętności dzieci i ich rodzin z nauki programowania. Między innymi „zachęcały” do samodzielnego i zespołowego analizowania i rozwiązywania problemów, wyciągania wniosków z błędów, logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i zdolności manualnych oraz kreatywnego myślenia. Z projektu skorzystali również nauczyciele biorąc udział w szkoleniu z nowoczesnych metod pracy z dziećmi.
  Projekt został zakończony czerwcowym piknikiem naukowym – spotkaniem podsumowującym całość projektu. Podczas spotkania, którego oficjalnego otwarcia dokonała dyrektor szkoły p. Aneta Łysy wśród wielu zaproszonych gości, nie zabrakło przedstawicieli Urzędu Gminy w Radymnie, Wójta Gminy p. Bogdana Szylara, pań z wydziału oświaty, rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego oraz rodziców i dzieci, które rozpoczną edukację w naszej szkole w przyszłym roku szkolnym. Podsumowaniu projektu towarzyszyły prezentacje photonów, kraba, a także piosenki, inscenizacja pod tytułem "To pan Andersen tak pięknie opowiada" oraz tańce. Nie zabrakło też drobnych upominków, słodyczy i lodów.
    Zwieńczeniem projektu były certyfikaty kraba, które otrzymały wszystkie dzieci biorące udział w projekcie, a sam projekt był dla nas wszystkich zarówno doskonałą lekcją jak i zabawą w kodowanie.

Wróć do kategorii Aktualności